השקעה בנכס מסחרי בצפון: הזדמנות להשקעה חכמה באזורים מתפתחים

2015
Alley with office buildings in modern Budapest area

לאחרונה נראה כי יזמי הנדל”ן והמשקיעים מחפשים אלטרנטיבות להשקעה בנדל”ן מסחרי במרכז, זאת מאחר שעלויות ההשקעה מתייקרות ודמי השכירות אינם גבוהים מספיק. כעת, נראה כי במיקום מצוין באזור הצפון, ניתן למצוא הזדמנויות טובות יותר להשקעה בנדל”ן מסחרי מניב עם תשואה שנתית גבוהה יותר.

השקעה במשרדים – איך להשקיע בנכס מסחרי שמניב יותר

אין זה סוד כי בשנים האחרונות משקיעים פרטיים ויזמי הנדל”ן מעדיפים לשים את כספם בנדל”ן המסחרי. זאת מאחר שעלות ההשקעה במשרד אל מול התשואה, כדאית יותר מהשקעה בדירה.

אחת הבעיות המרכזיות בנדל”ן המסחרי היא איתור נכס בעלות גמישה שניתן יהיה לקבל ממנו את אחוז התשואה הגבוה ביותר. עד לאחרונה, משקיעים היו מחפשים הזדמנויות להשקעה במשרדים במרכז, במקומות אטרקטיביים כגון תל אביב ורמת גן. מאחר וההיצע גבוה מהביקוש, נראה כי היום הם מחפשים אלטרנטיבות משתלמות יותר.

כרישי הנדל”ן ומביני עניין כבר התחילו לחפש הזדמנויות להשקעה במשרדים ונדל”ן מסחרי באזורים מתפתחים, שם הדרישה למשרדים גבוהה וההיצע נמוך. כיצד ניתן למצוא הזדמנות להשקעה משתלמת ומניבה? התשובה לשאלה טמונה באיתור נכס בעת שרמת המחיר נמוכה יותר, אז כדאיות ההשקעה עולה, ושווי הנכס צפוי להניב רווחים ובגדול.

נדל”ן מסחרי בצפון: הזדמנות להשקעה באזורים מתפתחים ומניבים

יש מי שיעדיף להשקיע באזורים מתפתחים בצפון בארץ, בידיעה כי ההון עצמי בסך 150,000 ₪ בלבד יאפשר לו לקבל בעלות על משרד או חנות 50 מ”ר. אחת הסיבות הבולטות לכך שמשקיעים מעדיפים להשקיע בנכס בצפון, נובעת מהצפי ששווי הנכס יכפיל את ערכו תוך מספר שנים בלבד.

סיבה נוספת להשקעה באזורים מתפתחים נובעת מההקלות במיסוי ובתנאי הארנונה. איתור נכס עם ביקוש גבוה באזור אסטרטגי ונגיש, מאפשר להרבה יזמים ליהנות מהטבות מס והזדמנות להרוויח תשואה גבוהה יותר מדמי השכירות או להמתין מספר שנים עד ששווי הנכס יעלה, וניתן יהיה למכור אותו במחיר כפול משוויו כיום. אין ספק כי מדובר בהזדמנות כדאית להשקעה היות ויזמי הנדל”ן יוכלו למנף את השקעתם בזמן קצר יחסית.

הסוף לכאבי ראש: ניהול ואחזקת נכסים מניבים

שוק הנדל”ן המסחרי הפונה לאנשי עסקים וחברות, עומד נכון להיום על אחוזי תשואה גבוהים במיוחד (8% – 10%). על מנת לשמור על שווי הנכס ותקינותו יש להשגיח עליו מקרוב, תחת עיניים בוחנות ומקצועיות שידאגו לאייש אותו בזמן ואף לאפשר למשקיעים להשביח את הנכסים העומדים לרשותם ולהרוויח מהם יותר.