איך למצוא עסקאות נדל”ן בעלות התשואה הגבוהה ביותר

1734
Business man on road heading toward a dollar sign concept

בשנים האחרונות, יותר ויותר יזמי נדלן הבינו כי עסקאות הנדל”ן הן בעלי אחוזי התשואה הגבוהים ביותר. האתגר הוא למצוא עסקת נדל”ן שגם פוטנציאל ההשבחה יהיה הגבוה ביותר.

הדרך לאתר עסקאות נדל”ן ששווה להשקיע בהן מתחילה בקרקע. שנים רבות ניסו יזמי הנדל”ן למצוא את הנוסחה הטובה ביותר להשקעה בנדל”ן מניב. בעבר, העדיפו המשקיעים הישראלים להשקיע בדירות למגורים, אך היום ברור להם כי יש אלטרנטיבות משתלמות יותר.

עסקאות נדל”ן: בחירת המשקיעים בישראל

לאחרונה, מעדיפים המשקיעים לשים את כספם בנדל”ן מסחרי, רכישת משרד שיוכל להניב עבורם את התשואה הגבוהה ביותר. הנתונים מדברים בעד עצמם, הזדמנויות ההשקעה הכדאיות ביותר למשקיעים ישראלים נמצאים בעיר תל אביב.

עסקאות נדל”ן בישראל: השתלטות הענף העסקי על השוק הפרטי

אחת הסיבות לתופעה זו נובעת מגדילה משמעותית בשחיקת התשואה של השכרת הדירות בישראל. מחירי הדיור נמצאים במגמת עליה לטווח ארוך,  התשואה מהשכרת דירות הולכת ונשחקת לאורך זמן, ותנאי המשכנתא עבור משקיעים הופכים להיות פחות ופחות אטרקטיביים.

בנוסף, מדיניות הממשלה קבעה כי בהתאם לחוק “מס ריבוי דירות”, יעלה מס הרכישה עבור דירות להשקעה עבור משקיעים המחזיקים ב-3 דירות ומעלה.

כתוצאה מכך החליטו המשקיעים הישראלים כי להשקיע את כספם בעסקאות נדל”ן מסחרי וברכישת משרד להשכרה לטווח ארוך עבור בעלי עסקים. במקרים רבים, ימצאו המשקיעים עסקת נדל”ן שתוכל להניב עבורם תשואה גבוהה במיוחד שיכולה להגיע עד פי 3 מהתשואה שיכלו לקבל על דירה בישראל.

המשקיעים בישראל הבינו כי השכרת דירה תוכל להניב עבורם תשואה שתית של 2-3%, בעוד שהשכרת משרד בתל אביב יוכל להניב עבורם לא פחות מ7-8%, ללא כל בעיה.

עסקאות נדל”ן מסחרי לעסקים: האם זה באמת כדאי?

מי שרואה בעסקת נדל”ן מסחרי, השקעה משתלמת בטווח הארוך הם בעלי העסקים. עבור השקעה במשרד, יזדכו על המע”מ כהוצאה עסקית מוכרת. לאחר מספר שנים, אם יחליט למכור אותו, ייהנה המשקיע מהשבחה גבוהה ומהכנסה משתלמת על שכירות הנכס.

זו הסיבה לכך שבעלי חברות ובעלי עסקים מעדיפים להשקיע ברכישת משרד למימוש פוטנציאל ההשקעה להגדלת התשואה מהשכרת הנכס או מכירתו כעבור מספר שנים.

הסוד באיתור עסקת נדל”ן משתלמת טמון באיתור רכישת קרקע שעתידה לשמש לבניית משרדים, ונמצאת בהליכים מתקדמים לקראת קבלת האישור הסופי לפני ביצוע. רכישת הקרקע בשלבים המתקדמים של תכנוני הבנייה, יאפשרו למשקיעים ליהנות ממחירים נמוכים יותר ומפוטנציאל השבחה גבוה יותר.