איך תבחרו את ביטוח הבריאות המתאים לחו”ל

2591
life insurance policy

התחרות בין חברות התעופה, והוזלת מחירי הכרטיסים בשיטת הלואו-קוסט, כמו גם הרחבת יעדי הטיסה ברחבי העולם, הביאו להגדלה משמעותית של ישראלים שטסים לנפוש ולבלות בכל יעד אפשרי.

אז לפני שאתם עולים על המטוס לחופשה שלכם לחו”ל, אל תשכחו לרכוש ביטוח בריאות.

מה צריכה לכלול הפוליסה שלכם ועל מה לא כדאי לוותר?

רכישת ביטוח נסיעות לחו”ל מותאם למשפחה, להורים וגם לילדים כמו גם לסוג הטיול, הוא עניין הכרחי.

למרות המודעות הגבוהה לצורך ברכישת ביטוח נסיעות לחו”ל, ישנם נושאים מסוימים בביטוח זה אשר הציבור אינו ער אליהם ועלולה להיות להם משמעות במקרה חירום רפואי המתרחש מחוץ לגבולות הארץ.

פוליסה מודולרית על פי המצב הבריאותי

מטיילים ישראלים אשר זקוקים בחו”ל לטיפולים רפואיים עלולים לגלות שעלותם של השירותים הבריאותיים הללו עלולה להיות גבוהה ומשמעותית. כאשר רשת הביטחון הרפואית המוכרת לנו אינה פרושה תחת רגלינו, מטיילים בחו”ל הפונים לטיפול מתמודדים לא רק עם עוגמת נפש אלא גם עם הוצאות כלכליות מרקיעות שחקים.

פוליסת נסיעות לחו”ל היא פוליסה מודולארית המקבצת כיסויים והרחבות שונות, כגון כיסוי לביטול או קיצור נסיעה, הוצאות רפואיות, הטסה רפואית, פיצוי במקרה מוות או נכות מתאונה, ספורט חורף, ספורט אתגרי, ביטוח כבודה (מטען), כיסוי כנגד תביעות צד שלישי ועוד. הפוליסה מספקת מענה מבחינת ימי אשפוז, רכישת תרופות, הסעות, הטסות רפואיות, איתור וחילוץ, המשך טיפול בארץ עם החזרה לישראל, ניתוחים דחופים ועוד.

חשוב לדעת שהפוליסה הבסיסית אותה מציעות חברות הביטוח השונות אינה כוללת החמרה של מצב רפואי קיים.

לפיכך, כיסוי ביטוחי מורחב, הכולל כיסוי למצב רפואי קיים, מומלץ במיוחד לסובלים ממחלה כרונית, בין אם מטופלים ובין אם לאו; למי שהיה מאושפז בששת החודשים שקדמו לנסיעה ולמי שנוטל תרופות באופן קבוע.

המקרים השכיחים ביותר הם נטילת תרופות על בסיס קבוע, כגון: טיפול ביתר לחץ דם, סוכרת, בלוטת התריס ועוד; אשפוזים במהלך חצי שנה אחרונה כתוצאה מבעיות בריאותיות שעשויות לחזור כגון בעיות גב, בעיות לב, תפקודי כליות. לנשים בהריון מומלץ לרכוש הרחבה ספציפית המיועדת להיריון בכדי לכסות ביטוחית כל אירוע רפואי הקשור בהריון.

לרשות המבוטח שתי אופציות לרכישת הכיסוי: כיסוי מצומצם בפרמיה מוזלת, בהתאם לקבוצות גיל המיועדת למי שמטופל בתרופות באופן קבוע בלבד ולא אושפז בחצי השנה האחרונה, או כיסוי מורחב בפרמיה לפי קבוצות גיל, המכסה גם מצב בו היו טיפולים רפואיים או אשפוז בחצי השנה האחרונה.

בנוסף, חשוב לדעת שרצוי לרכוש ביטוח נסיעות לחו”ל טרם היציאה מישראל. מחו”ל אפשר רק להאריך פוליסה קיימת או לבצע הרחבה באמצעות אתר חברת הביטוח או בטלפון.