ביטוח בריאות: הדברים החשובים באמת

4557

האם מצבך הבריאותי מידרדר? אין לך ביטוח בריאות? חושב על סכום כסף נכבד לביטוח? בכתבה הבאה נסביר לך על הדרכים החדשות לחסוך את הכסף שלך.

ביטוח חיים נועד למקרה של תאונת דרכים או פציעה קשה, ביטוח בריאות מאפשרת לאנשים עזרה בטיפול רפואי של ניתוחים, תרופות או השתלות. ישנם המון אנשים אשר לא מודעים לביטוח הבריאות שהם אמורים לקבל מבחינה חוקית.

ביטוח הבריאות שלנו מבוסס על 3 סוגים:

  • ביטוח הבריאות הממלכתי
  • שירותי בריאות נוספים
  • ביטוחי בריאות פרטיים

ביטוח בריאות הממלכתי

זהו שירות נגיש לכל אדם אשר זכאי לטיפולים ולתרופות בהתאם לסל התרופות ולצרכיו הרפואיים הניתנים לפי חוק. התשלום עבור ביטוח הבריאות מתבצע ע”י תשלומי הביטוח הלאומי ומוסדר לפי החוק.

שירותי בריאות נוספים כוללים תרופות וטיפולים שלא כלולים בביטוח הבריאות הממלכתי הבסיסי. שירות זה יכול להתקבל רק לאחר אישור של משרד הבריאות. בין היתר שירות זה מספק גם תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות הכללית כגון: רפואת שיניים, בדיקות נוספות וחוות דעת רפואיות נוספות. דבר זה טוב לאנשים שעוברים ניתוחים מסובכים ללא תשלום.

ביטוחי בריאות פרטיים מספקים ביטוח לאנשים פרטיים. הכיסוי העיקרי של ביטוח זה: ניתוח פרטי שניתן כפיצוי שיש לאותו אדם עם חברת הביטוח שלו.

ביטוח הבריאות מיועד בעיקר לכיסוי במקרי חירום ואירועים חריגים כגון:

  • השתלות – חייב לכסות לפחות השתלות של לב, כליה, לבלב או השתלה של מח עצם מגוף אחר מבוטח
  • טיפולים מיוחדים בחוץ לארץ – כיסוי לטיפולים שלא נתנים בארץ אלא רק בחוץ לארץ אשר נשקפת סכנה לחייו. כיסוי זה נמכר ביחד עם כיסוי של ההשתלות
  • ביטוח תרופות – ביטוח שממן תרופות אשר לא כלויים בסל התרופות של ביטוח בריאות ממלכתית. זאת בתנאי שתרופה מסוג זה אכן תשפר את מצבו הבריאותי של החולה או למנוע החמרה במחלה
  • ביטוח סיעודי – ביטוח אשר מממן אשפוזים של קשישים ומבוגרים המוגבלת ל-5 או 6 שנים.

ישנן תוספות נוספות לביטוחים הפרטיים שבהן כסף יכול לממן רפואה משלימה, ביקור רופא לבית.

אין חובה לעשות ביטוח בריאות אם אתם מכוסים בביטוח הבריאות הממלכתי אלא רק במקרה של סכנת חיים או החמרה במצבכם הבריאותי.

אם רק תרופה מסוימת יכולה לעזור לכם, רצוי לעשות ביטוח בריאות פרטי. ביטוח בריאות פרטי במקום עבודה יכול להקל עליכם מבחינת כסף וגם יכולים לתת לכם המון יועצים בתחומים בריאותיים.