האם אפשר להרוויח כסף מנדל”ן ללא הון עצמי?

3476
House building and city construction concept: evening outdoor urban view of modern real estate homes

הטעות הנפוצה של הרבה אנשים המעוניינים להיכנס לענף הנדל”ן היא הטענה כי אין ברשותם הון עצמי גבוה להשקעה בנדל”ן וכי לא נולדו להורים הנכונים בעלי הון וממון גדול. חברות הנדל”ן שמלוות גם את כרישי הנדל”ן בישראל וגם את המשקיעים הקטנים והמקומיים מסבירות כי ישנן דרכים אחרות להרוויח מנדל”ן גם ללא הון עצמי.

איך מרוויחים מנדל”ן ללא הון עצמי?

כיום, יותר ויותר אנשים חושבים כיצד לייצר הכנסה נוספת מנדל”ן, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. האם יוכלו לעשות זאת גם ללא הון עצמי כלל?

רבים חושבים כי עליהם להכיר את ענף הנדל”ן ברמה המקצועית ביותר, לפני שיוכלו להרוויח מעסקת הנדל”ן הראשונה. ובכן, אין הם כך פני הדברים. בעזרת חברת ייזום הנדל”ן הנכונה, יוכלו לקבל ייעוץ והכוונה שיעזרו להם להיות בעלי נכסים מניבים גם ללא הון עצמי.

נכון להיום, ניתן להשקיע בנדל”ן גם ללא הון עצמי. למעשה, כאשר מדובר ברכישת דירה להשקעה, ניתן גם לרכוש נכס מניב במחיר של 400,000 או 500,000 ₪ ממש כאן בישראל.

כך למשל, יכול כל זוג צעיר לבקש משכנתא על הדירה הראשונה, עם כמה עשרות אלפי שקלים בלבד. החוק קובע כי יוכלו לקבל עד 75% מימון. לכן, גובה ההון עצמי שיצטרכו על מנת לרכוש את הנכס יעמוד על 100,000 ₪.

אז איך בכל זאת יוכל אותו הזוג לרכוש את הנכס גם ללא הון עצמי התחלתי? ובכן, על מנת לגייס את ה-100,000 ₪ הראשונים, יוכלו לגשת אל הבנק ולבקש הלוואה לכל מטרה על הסכום הראשוני הנראה לעיל. אם יראה הבנק שמצב החשבון שלהם תקין וללא כל עבר בעייתי, יוכל להעביר להם את הסכום לחשבונם ואז לאחר מכן יוכלו לבקש את המימון לטובת רכישת הדירה הראשונה שלהם.

כאשר מדובר בדירה להשקעה או נכס נדל”ן מניב, אין צורך לקנות היום דירות בעלויות של מעל למיליון שקלים. רכישת דירות בפריפריה הנה אלטרנטיבה מצוינת עבור אנשים ללא הון עצמי ראשוני וגם בעלי תשואה גבוהה לאורך זמן.

שפץ כפי יכולתך

דרך נוספת שיוכלו משקיעים לרכוש דירה ללא הון עצמי, היא על ידי רכישת דירה ראשונה לצורך השבחה ושיפוץ מכיף. לאחר מכן, יוכלו לעלות את שוויה ולמכור אותה שוב עם רווח יפה. מדובר בשיטה בה משתמשים אנשים רבים אשר מעוניינים להרוויח מהנכס בטווח הקצר, מבלי לחכות מספר שנים עד החזר ההשקעה.